عکس های خودم !
بله، البته بیشتر تو رصد. با ایجاد تضاد بیشتر بین نور سحابی و زمینه اسمان، باعث میشه رنگ جرم راحت تر تشخیص داده بشه.
پاسخ
به طور ساده این دو عکس از آندرومدا رو مقایسه کنید (هر دو عکس با 1 دقیقه نوردهی در ایزو 3200 هستند):
با فیلتر اسکای گلو:

[عکس: icdk8bwc4nz07obyjdm0.jpg]

بدون فیلتر:

[عکس: tsk1cduq4enmo9jy8hdj.jpg]
پاسخ
ممنون. خب تصویر اول بهتر و واضخ تره. جزئیات رو بهتر نشون میده و قرمزی تصویر اول رو نداره. به جز این فیلتر چه فیلتر هایی دیگه میتونین برای عکاسی استفاده کنین؟
دوشنبه , 18 مهر 1384.گاهی یه تاریخ آدمو پر انرژی تر میکنه.منو استروتاکSmile
پاسخ
parastoo نوشته: ممنون. خب تصویر اول بهتر و واضخ تره. جزئیات رو بهتر نشون میده و قرمزی تصویر اول رو نداره. به جز این فیلتر چه فیلتر هایی دیگه میتونین برای عکاسی استفاده کنین؟
در واقع آلودگی نوری اون یکی عکس رو نداره.
فیلتر ها برای عکاسی نجومی خیلی زیاد و شرکت های خوب هم اوریون و آسترونومیک هستن. اوریون فیلتر هاشو معمولا در سایز 1.25 و 2 اینچ می سازه که جلوی آدابتور اتصال قرار می گیرن؛ مثل فیلتر های اکسیژن 3، هیدروژن آلفا، سولفور، آلودگی نوری (اسکای گلو) و ... . آسترونومیک فیلتر هایی داره که درون دوربین و روی آینه قرار می گیرن، مثل فیلتر cls. البته فیلتر های آسترونومیک این مزیت رو دارن که با لنز هم میشه عکاسی کرد چون داخل دوربین هستن (به جز دوربینی که لنز های سری ef-s روش نصب هست، این لنز ها مثل لنز 18-55 برای دوربین های با سنسور کوچیک مثل 1000 دی ساخته شدن و بیش از حد به حسگر نزدیک می شن، پس اگر فیلتر داخل دوربین باشه به لنز برخورد می کنه).
هر کدوم از فیلتر ها کاربرد های خاص خودشون رو دارن و دسته ای از فیلتر ها هم مخصوص سیارات و ماه هستن. فیلتر های lrgb هم برای عکاسی با ccd های تک رنگ ساخته شدن. باید با توجه به نیاز عکاس فیلتر خرید.
پاسخ
[عکس: original_22.jpg?1348723000]


به نظر شما عکاسان برای گرفتن عکس هایی خیره کننده از ستارگان چگونه عمل می کنند؟ تنها یک نقطه را در نظر گرفته و کار خود را شروع می کنند؟ برای زوم کردن در کهکشان های دور نه تنها به دوربین*های مخصوص نیاز هست بلکه شما به یک سنسور عکس خوب در دوربینتان نیز احتیاج دارید.

دوربین جدید Nightscape 8300 CCD با دارا بودن سنسورهای بسیار حساس و رزولوشن 8 مگاپیکسلی Kodak KAF-8300 دوربینی ارزان قیمت است که می*تواند شما را در گرفتن عکس هایی خیره کننده از آسمان همراهی کند.

این دوربین که ارزان*ترین در نوع خودش از که یکی از حساس*ترین سنسورهای آماده برای عکس برداری از مناطق پایین فضا و کهکشان را دارد. قیمت آن نیز 1700 دلار می باشد. بله، ممکن است دوربین های دیگر، از این نیز ارزان تر باشند اما مطمئنا چنین کیفیتی نخواهند داشت. با پرداخت این هزینه می*توانید جهان را در دستان خود بگیرید.
اگر خواهی بمیری بی بهانه / بخور ماست وخیار وهندوانه!
پاسخ
مثلث تابستانی (2)

این هم به سبک آقای کامکار! تهیه فریم های تصویر مثلث تابستانی که مربوط به من بود، اما ادیتش رو ایشون انجام دادن پس یه عکس مشترک حساب میشه. اما جدا اهمیت ادیت رو در عکس های دیپ اسکای فهمیدم چون انگار یه عکس دیگه اصلا با یه ابزار آلات دیگه ای گرفته شده. از آقای کامکار هم برای پردازش تشکر می کنم، دیگه تا آخرین حدی که می شد این عکس رو بهتر کردن:
http://up.avastarco.com/images/2a3rjhyfvjo5f81auur.jpg
پاسخ
ببخشید ای عکسو کجا گرفتید؟
اگر خواهی بمیری بی بهانه / بخور ماست وخیار وهندوانه!
پاسخ
MY SKY نوشته: ببخشید ای عکسو کجا گرفتید؟
روستای نیارج، جنوب استان قزوین
پاسخ
حوشه پروین

Lens: Newtonian 8 inch
F/stop: f/4
Focal Length: 800mm
Exposure: 75*60 sec
Mount: SynScan EQ5
Guiding: None
Camera: Canon EOS 50D modified
ISO: 6400
Filter: Orion SkyGlow Imaging Filter

[عکس: s2exyzvoodi9l4xr16x.jpg]

و این هم خوشه ام 45 یا هفت خواهران در ثور. به علت اینکه اتوگایدر نداشتم از ایزو 6400 و تعداد بالایی فریم استفاده کردم، نتیجه خوبی داشت اما احساس می کنم در پردازش خیلی خوب کار نکردم...
پاسخ
عالی شده.
راستی من همیشه، حتی تو بدترین شرایط هم ستاره هفتمو میبینم. نمیدونم چرا بعضیا نمی بیننش.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان