خبرهای نجومی
#1
مطمئنا سایتای خارجی مثل http://www.universetoday.com/ یا nasa.gov یا http://www.space.com/ را تا به حال دیده اید این سایتا به صورت روزانه یا حتی ساعتی اخبار نجومی روز را بر روی سایت خود می گذارنددر ایران هم مانند این سایت ها وجود دارد ولی نه در زمینه نجوم مثلا خبرگزاری مهر ، فارس و ... سایت های نجومی ایرانی هرزگاهی خبری نجومی بر روی سایت می گذارند مثل سایت آسمان شب و یا مجله نجوم و چیزی به نام خبرگزاری نجومی وجود ندارد. برای ایجاد چنین خبرگزاری نجومی نیاز به چند نفر هست که زبان انگلیسی بدونن و کمی با نجوم آشنا باشن می خواستم ببینم چنین افرادی توی استروتالک هستند و حاضرن با خبرگزاری نجومی همکاری کنن :wink:
aflak-gr.ir سایت نجوم افلاک :-D
پاسخ
#2
ای بابا
خیلی از افرادی که تو آسترو تاک عضو هستند انقدر کار دارند که وقت ندارند به این کارا برسند.
افرادی باید این کارا رو انجام بدن که شغلشون همین باشه و بابت همین حقوق بگیرن ، فقط این افراد میتونن به صورت ساعتی خبرای جدید رو بنویسن.
تو سایتhttp://www.varzesh3.com بعضی موقع ها دقیقه ای هم خبر اضافه میکنن.
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند ، نقش بُوَد بر دیوار
«بوستان سعدی»

حسین ابراهیمی
پاسخ
#3
اگه چهار نفر بتونن این کارو بکنن روزی یه دونه خبرم به صورت خلاصه ترجمه کنن یه ربع وقتشون رو میگره روزی هم 4 تا خبر میره رو سایت فکر نمی کنم یه ربع خیلی زیاد باشه تازه الان سایتای نجومی خیلی خوب نگاه کنیم هر سه روز یه خبر می زارن می دونین روزی بین دو تا چهار تا خبر چه قدر خوبه تازه بعد یه مدت که تبلیغات سایتم راه بیفته یه پول مختصر به اندازه ترجمه یک ربعه روزانشون میشه بهشون داد :wink:
aflak-gr.ir سایت نجوم افلاک :-D
پاسخ
#4
Sky_Watcher نوشته: ای بابا
خیلی از افرادی که تو آسترو تاک عضو هستند انقدر کار دارند که وقت ندارند به این کارا برسند.
افرادی باید این کارا رو انجام بدن که شغلشون همین باشه و بابت همین حقوق بگیرن ، فقط این افراد میتونن به صورت ساعتی خبرای جدید رو بنویسن.
تو سایت http://www.varzesh .ir بعضی موقع ها دقیقه ای هم خبر اضافه میکنن.

کاملا و دقیقا درست گفتید!! حتما یا تجربه ی داشتید یا از تجربه ی کسی دیدید که این حرف رو زدید و کاملا هم درست بود!!
________________________________________________________________

ببینید آقای مهداد حقیقی کاملا در جریان فکری شما قرار گرفتم و می دونم قصد دارید چه سمتی رو در پیش بگیرید. کارهایی که مدنظرتونه کاملا عالی هستند ولی شما خوش بین هستید! البته نه فقط شما بلکه اکثر منجم های که تجربه نکردند همین طوری بودند. پیشنهاد می کنم در بدترین حالت قضیه رو نگاه کنید و اون موقع دست به کار بشید. یعنی فکر نکنید که واقعا یه ربع نیازه و هر روز هم یه خبر ترجمه می شه بهتره این طوری فکر کنید که ترجمه چند ساعت طول میکشه و هر کس هم هفته ای به بار این کارو کنه! البته بهتر بگم که این زیاد هم بدبینی نیست واقعی بینیه!! شاید یکی از سایت های مهم توی این زمینه سایت پارس اسکای بود با مترجم های زیاد که خوب عمل کرد چون اول جدی گرفته شد ولی الان خیلی وضعیت بد شده و باید منظتر بمونیم که چه هدفی رو می خواهند دنبال کنند!!!
اگه واقعا می خواید خبرگزاری همیشه گی داشته باشید باید حداقل چندسال کامل و مدام و منظم و با کیفیت کار کنید که بتونید اعتماد بازدیدکنندگان رو جلب کنید بعد مانند سایت های نجومی انگلیسی زبان که خودتون هم مثال زدید یونیورس تودی که بعد از سال ها تونست به این جایگاه برسه!! مطمئنن هم برای فارسی زبانان هم همین طور می تونه باشه ولی باید کار کاملا جدی و تخصصی گرفته بشه و اولویت دوم هم درامد زایی است و گرنه بدون درامد زایی خیلی سریع و ناگهانی از کار می افتید.

یه خواهش دارم : اگه میشه سمت خبرگزاری نرید و اگه بیشتر فکر کنید می تونید کارهای مهمتر و بهتری هم انجام بدید! نبودن خبرگزاری نجومی هم مشکلی ایجاد نمیکنه چون سایر خبرگزاری ها، اخبارنجومی مهم رو قرار میدن و یه سالیه که همه ای اخبار نجومی این خبرگزاری ها تغذیه می کنند! تازه اگه نباشه این هم میشه که افراد میرند دنباله خبرها و خودشون مجبور بشن انگلیسی ترجمه کنند و راه بیافتن و این چیزی که واقعا باید هر منجمی توانایش رو داشته باشه!!

پیروز و موفق باشید
پاسخ
#5
شما درست می فرمایید ولی من قصد دارم تمام تلاشم رو بکنم یا نتیجه میده یا نمیده از بچه های اینجام نا امید بشم می رم سراغ آوااستار از اونجا نامید شم می رم جای دیگه به این زودی ها نا امید نمی شم :wink:
aflak-gr.ir سایت نجوم افلاک :-D
پاسخ
#6
دود بر شما

دوست عزیز، وب سایت آسمان شب ایران ( www.nightsky.ir ) در حال حاضر به عنوان خبرگزاری ستاره شناسی ایران در شورای عالی انقلاب در حال ثبت است. اما موارد رسمی بسیار زیادی دارد که حداقل 2 سال به طول می انجامد.
شما نیز به جای اینکه بخواهید کاری را بدون رسمیت انجام دهید، بر روی آسمان شب ایران فعالیت کنید.

با تشکر
پاسخ
#7
Observer نوشته: دود بر شما

دوست عزیز، وب سایت آسمان شب ایران ( http://www.nightsky.ir ) در حال حاضر به عنوان خبرگزاری ستاره شناسی ایران در شورای عالی انقلاب در حال ثبت است. اما موارد رسمی بسیار زیادی دارد که حداقل 2 سال به طول می انجامد.
شما نیز به جای اینکه بخواهید کاری را بدون رسمیت انجام دهید، بر روی آسمان شب ایران فعالیت کنید.

با تشکر
به نظر من حری که زدید خیلی خوبه ، کسایی که میخوان فعالیت کنن ، برن تو یه جای رسمی کار کنن بهتر از اینه که برای خودشون کار کنن.
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند ، نقش بُوَد بر دیوار
«بوستان سعدی»

حسین ابراهیمی
پاسخ
#8
در مورد خبر گزاری ها این یکی معمولا روزی 2.3تا(شاید بیشتر) خبر نجومی پیدا میشه ISNA - Service-Science [90/11/29 - 02-18-2012]
نجومبرترینعلم دنیاست ...
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
حوادث نجومی و نشانه های ظهور امام مهدی علیه سلام ایا پاییز 1392.... nibiru 7 12,006 08-22-2013, 08:17 AM
آخرین ارسال: nibiru
وبلاگ های نجومی ORION-M42 21 7,974 10-30-2012, 11:56 PM
آخرین ارسال: kamy
نظر سنجی-اطلاعات نجومی مردم Castor va Pollux 31 10,284 07-25-2012, 03:15 PM
آخرین ارسال: Regulus
لطیفه ها و چیستان های نجومی amir adib 33 13,788 06-13-2012, 12:06 PM
آخرین ارسال: caspian nojum
گلچینی از خبرساز ترین رویداد های نجومی amir adib 0 1,734 12-29-2011, 09:37 AM
آخرین ارسال: amir adib
اخبار نجومی جدید mahdad_haghighi 0 2,729 12-06-2011, 05:48 PM
آخرین ارسال: mahdad_haghighi
طنز نجومی adrahmad 2 2,322 12-04-2011, 12:40 AM
آخرین ارسال: MY SKY
سوالات سخت نجومی S I L V E R 12 6,277 10-23-2011, 07:02 PM
آخرین ارسال: mars
راهنمایی برای تعمیر وسایل نجومی ali_solo_ejay 6 2,417 08-12-2011, 03:34 PM
آخرین ارسال: ali_solo_ejay
اشعار نجومی!!!!!!!!!!! Artemis 21 8,661 07-13-2011, 07:25 PM
آخرین ارسال: sungirl

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان